Дискусійна платформа на тему «Ринок землі: за і проти»
Відбулась дискусійна платформа на тему «Ринок землі: за і проти» із студентами групи АГР-21. Модератором виступила доцент кафедри екології та охорони здоров’я Ірина Любезна.
Ринок землі є невід’ємною частиною економіки будь-якої розвинутої держави.
Студенти пригадали історію земельної реформи, яка бере початок в 90-х роках з розпаювання земель державної власності, що були в користуванні колгоспів та радгоспів, де з'явилися земельні паї. Проте з 2002 року запроваджено мораторій. В ніч з 30 на 31 березня 2020 року Верховна Рада прийняла закон про обіг сільськогосподарських земель (проект № 2178-10), який є останньою умовою скасування мораторію на продаж сільськогосподарських земель.
Студентами обговорили основні проблемні питання та правові аспекти статусу землі як об’єкта права власності. Проаналізували дискусійні питання, спробували розкрити позитивні та негативні сторони дії мораторію на продаж земель сільськогосподарського призначення.
Учасниками дискусійної платформи обґрунтовано пропозиції, які стосуються вдосконалення та розвитку ринку земель сільськогосподарського призначення, а саме: на сьогоднішній день одним з важливих завдань сучасної земельної реформи в Україні є включення такого ресурсу, як земля до економічного обороту й напрацювання прозорих інструментів його регулювання. Без існування земельного ринку не можна вважати логічно завершеним перетворення земельних відносин на зразок європейських.
Проаналізувавши досвід зарубіжних країн у сфері землекористування потрібно зазначити, що для розвитку орендних земельних відносин в Україні основну увагу слід зосередити на формуванні конкурентного середовища серед потенційних орендарів землі; забезпеченні захисту прав селян-орендодавців; підвищенні орендної плати за землю, впровадженні екологічного моніторингу та контролю, спрямованих на використання орендарями екологобезпечних агротехнологій і належне відтворення родючості ґрунтів.
Проведення дискусійної платформи дає змогу спільно вирішити проблеми на основі аналізу відповідної ситуації. Під час жвавої дискусії є нагода залучити кожного учасника до обговорення проблеми, а це сприяє розвитку як критичного мислення так і діалогічного мовлення.