Дуальна освіта в дії!
Дата: 3-02-2022, 09:00 | Автор: Відділ інформації та зв'язків з громадськістю
Кафедра обліку і оподаткування Західноукраїнського національного університету розширює рамки дуальної освіти для студентів 2-го та 3-го курсів освітньої програми «Облік і оподаткування діяльності суб’єктів господарювання», розкриваючи не тільки практичні аспекти обліку й оподаткування, а й інші сфери економічної діяльності суб’єктів господарювання. Студенти мали можливість поспілкуватись із директорами, головними бухгалтерами, керівниками структурних підрозділів підприємств та організацій м. Тернополя та інших обласних центрів, зокрема:
- Федоровичем Андрієм Зіновійовичем, головним бухгалтером ТОВ «Щедра нива» (м. Радивилів Рівненської обл.), який детально розповів про особливості ведення обліку на підприємстві. Воно перебуває на 4 групі спрощеної системи оподаткування; організацію обліку при одночасному здійсненні сільськогосподарської діяльності і промислового виробництва; функціонування автоматизованої системи збору інформації, формування фінансової, управлінської та податкової звітності (координатор зустрічі к. е. н., доцент Романів Р. В.);
- Біляшевич Анастасією Романівною, бухгалтером ТОВ «Агрокомпанія «Дружба» (м. Тернопіль), яка розповіла про практичні аспекти ведення обліку грошових коштів та особливості процесу реалізації на підприємстві, поділилась власним досвідом щодо можливостей самовдосконалення, розвитку та поєднання навчання та практичної роботи за обраним фахом (координатор зустрічі к. е. н., доцент Зарудна Н. Я.);
- Денчуком Павлом Никифоровичем, головним бухгалтером ТОВ «Сахара» (м. Тернопіль). Темою зустрічі була «Річна декларація з податку на прибуток та фінансова звітність» , де звернули увагу на критерії класифікації підприємства для складання фінансової звітності (мікропідприємства, малі підприємства, середні підприємства та великі підприємства); охарактеризовано склад та особливості заповнення звітних форм для кожного типу суб’єктів господарювання. Також студенти ознайомились з особливостями заповнення річної декларації з податку на прибуток та основних додатків до неї (координатор зустрічі к. е. н., доцент Денчук П. Н.);
- Жукевич Світланою Миколаївною, провідним спеціалістом організаційно-планової служби, територіального управління Служби судової охорони у Тернопільській області та Кушніром Олексієм Ростиславовичем, начальником планово-фінансового відділу Західноукраїнського національного університету, які ознайомили студентів з особливостями здійснення публічних закупівель державними установами, звернули увагу на цілковиту автоматизацію публічних закупівель через електронну систему Prozorro, обґрунтувавши необхідність та доцільність запровадження, умови та правила її діяльності (координатор зустрічі к. е. н., доцент Жукевич С. М.);
- Стандретом Василем Володимировичем, начальником управління кадрового забезпечення Тернопільської міської Ради, який звернув увагу на особливості організації кадрової роботи в органах місцевого самоврядування, документальне оформлення прийому працівників на службу, особливості обліку відпусток та лікарняних (координатор зустрічі к. е. н., доцент Римар Г. А.);
- Опульською Юлією, бухгалтером ФОП Орловська Т.М., яка ознайомила студентів із особливостями аутсорсингу та звернула увагу на переваги від створення в Україні найпотужнішого ІТ-хабу в Центральній та Східній Європі – Дія Сіті (координатор зустрічі к. е. н., доцент Фаріон В.Я.);
- Недошитко Юлією, головним бухгалтером ДП «Швейно-експериментальна фабрика «Надія», яка звернула увагу на особливості документального оформлення та обліку експорту товарів, зокрема, якщо передбачається авансовий платіж. Також було окреслено порядок відображення в обліку надходження іноземної валюти від нерезидента Сіті (координатор зустрічі к. е. н., доцент Фаріон В.Я.);
- Демидась Зоряною, заступником головного бухгалтера ТОВ «Автовест Тернопіль», яка ознайомила студентів з обліком ПДВ, попередженням випадків блокування податкових накладних; особливостями впровадження е-трудових книжок на підприємстві; використання ПРРО та перевірки щоденних звітів на фіскальному сервері (координатор зустрічі завідувачка кафедри, к. е. н., доцент Починок Н. В.);
- Бичук Юлією, бухгалтером Луцької районної державної лікарні ветеринарної медицини, яка розповіла про особливості формування кошторису в лікарні, як бюджетній установі, яка фінансується з бюджету; особливості оплати рахунків через органи ДКСУ, формування фінансової та бюджетної звітності. Доповідачка поділилась досвідом щодо поєднання навчання та працевлаштування за фахом, звернула увагу студентам на те, що професія бухгалтера на сьогодні є престижною і затребуваною на ринку праці (координатор зустрічі к. е. н., доцент Сисюк С. В.);
- Крупкою Ольгою Ярославівною, керівником відділу маркетингу та Любов’ю Зарембою, головним бухгалтером ТОВ «Вікнарьов». Студентів ознайомили із організацією роботи з вітчизняними та зарубіжними постачальниками сировини і матеріалів, ринками збуту в Україні та за кордоном. Головний бухгалтер охарактеризувала особливості організації фінансового та управлінського обліку, оподаткування та взаємодії з контролюючими органами, поінформувала студентів про структуру бухгалтерії, посадові обов’язки окремих працівників, автоматизацію облікових процесів за допомогою пакетів прикладних програм (координатор зустрічі д. е. н., професор Крупка Я. Д.).
- Лебединською Наталією Юріївною, головним бухгалтером холдингу «Дафі» (м. Дніпро). Слухачі мали можливість ознайомитися зі специфікою обліку орендних операцій від первинної документації до відображення доходів, витрат, визначення фінансового результату, формування звітності та сплати податків. У доповіді було наголошено на ролі бухгалтера в системі управління будь-яким підприємством, вагомості його професійних якостей, необхідності постійного вдосконалення знань та навичок сучасного фахівця (координатор зустрічі к. е. н., доцент Мельник Н. Г.).
Зазначимо, що доповідачі є випускниками спеціальності «Облік і оподаткування», а значний досвід роботи в різних підприємствах та організаціях зробив зустрічі цікавими, мотивуючими та продуктивними.