Воркшоп «Практичне пояснення впливу міжнародних грантів на масштабування місцевого бізнесу»
У межах практико-орієнтованого проєкту «Міжнародні бізнес-процеси та економічна дипломатія сталого розвитку» навчальної лабораторії «Міжнародна студія сталого розвитку» кафедри міжнародних відносин та дипломатії навчально-наукового інституту міжнародних відносин ім. Б.Д. Гаврилишина здобувачі освітньої програми «Міжнародні відносини, суспільні комунікації та регіональні студії» продовжують вивчати економічні, екологічні і соціальні аспекти сталого розвитку суб’єктів господарювання.
Нещодавно учасники проєкту побували у новоствореній кав’ярні «Мешканці міста». Власники закладу із задоволенням поділилися зі студентами досвідом успішної проєктної діяльності, принципами започаткування бізнесу та волонтерства.
З початку повномаштабного вторгнення росії в Україну підприємці розпочали активну волонтерську діяльність – від заснування волонтерського штабу до створення і відправки на фронт сублімованих борщів для бійців ЗСУ. Ця страва є корисною для військових, оскільки всі продукти екологічно чисті та висушені в спеціальній електоросушарці, придбаній за грантові кошти. Також підприємці детально розповіли про гранти для бізнесу і про те, як їм вдалось отримати кошти для розвитку власної справи.
У контексті дослідження парадигми сталого розвитку студентка групи МВСК-11 Андріана Кучмій проаналізувала діяльність кав’ярні «Мешканці міста» та окреслила наступні успіхи щодо реалізації цілей сталого розвитку:
Ціль 1. Подолання бідності – адміністрація кафе активно залучає молодь на постійну та сезонну роботу.
Ціль 2. Подолання голоду – на початковому етапі повномаштабного вторгнення, приміщення кафе було осередком складу продуктів та базових речей; надавало допомогу і харчування внутрішньопереміщеним особам.
Ціль 5. Гендерна рівність – у закладі відсутня будь-яка гендерна дискримінація. Серед працівників, як жінки, так і чоловіки можуть обіймати будь-які посади, застосовуючи свої творчі здібності та професійні навички.
Ціль 6. Чиста вода та належні санітарні умови – усі відвідувачі можуть скористатися краником із профільтрованою водою, який є джерелом доступу до чистої питної води.
Ціль 8. Гідна праця та економічне зростання – підприємці беруть активну участь у розвитку української економіки і створенні робочих місць під час війни.
Ціль 9. Інновації та інфраструктура – заклад намагається використовувати сучасне обладнання, зокрема промислові сушильні шафи для овочів та м’ясної продукції, які забезпечують виготовлення сухої продукції для довготривалого зберігання.
Ціль 11. Сталий розвиток міст та спільнот – окрім ведення бізнесу, у закладі заохочують мешканців міста до різних активностей: вечори кіно, настільних ігор, волонтерська робота; популяризації української культури тощо.
Ціль 17. Партнерство заради сталого розвитку – власники активно співпрацюють із різними партнерами: «Контінентал Фармерз Груп», «Enzym Group».
Студентка групи МВСК-11 Ліля Кулик зауважила: «У власників кав’ярні можна повчитися тому, як натхненно працювати, запроваджувати різновекторні проєкти і вигравати гранти. Цінним є також те, що однією із цілей створення кафе є об’єднання мешканців Тернополя, а символом такого єднання є великий стіл у центральній частині закладу, за яким незнайомі люди-відвідувачі можуть гуртуватися та спілкуватися. Це яскравий приклад соціального підприємництва».
Щира вдячність аспіранту кафедри міжнародних відносин та дипломатії ННІМВ ім. Б.Д. Гаврилишина Олександру Запольському за організацію та модерування воркшопу.