Методичний тренінг з розвитку професійних компетентностей ініціаторів та гарантів освітніх програм «Створення нових освітніх програм та кращі вітчизняні практики акредитації»
У Західноукраїнському національному університеті відбувся методичний тренінг з розвитку професійних компетентностей ініціаторів та гарантів освітніх програм «Створення нових освітніх програм та кращі вітчизняні практики акредитації».
Захід об’єднав науковців та освітян: деканів факультетів, директорів інститутів, завідувачів кафедр, гарантів освітніх програм, голів груп забезпечення, фахівців галузевих експертних рад, у спільному прагненні – покращити рівень надання освітніх послуг.
Вітаючи присутніх, Президент МБФ «Міжнародний фонд досліджень освітньої політики», заступник міністра освіти і науки України у 2009-2010 рр., професор Варшавського університету Тарас Фініков сказав:
«Шановні колеги, мені надзвичайно приємно бути тут, разом із людьми, які приїхали із різних куточків України, щоб провести цей методичний тренінг. Сьогодні ми говоритимемо про нову освітню парадигму, як варто її модернізувати; про особливості акредитаційного процесу в нашій державі; про те, як працювати в умовах, коли з’являються нові форми діяльності, які дають можливості глибокої візуалізації навчального процесу. Тож під час консультативних сесій ви зможете поставити запитання й отримати відповіді, як усе це реалізувати на практиці!»
Ректор Західноукраїнського національного університету Оксана Десятнюк зазначила: «Сьогодні ми усі зібралися тут, адже чітко усвідомлюємо важливість надання університетами якісної освіти, особливо у воєнний час, коли виклики і загрози змушують суттєво змінювати підходи та методи.
Перед вищою школою постає важливе завдання – досягнути європейських стандартів та зберегти свою індивідуальність, бути привабливими на ринку праці та надавати сучасні, освітні послуги».
У роботі методичного тренінгу взяв участь проректор з науково-педагогічної роботи Віктор Островерхов: «Зараз у пріоритеті – організація індивідуалізованого процесу навчання, у ході якого враховуються особисті особливості та потреби студентів ,у всіх його формах і методах. Це не просто, але необхідно, щоб розвиватися та мати міцне підґрунтя для життєдіяльності університету.
Ми усі працюємо над тим, щоб освітні програми були якісно наповненими та затребуваними на ринку праці, залучаємо кращих фахівців, практиків, роботодавців, студентів».
Із доповідями виступили:
Юрій Рашкевич – член Національного агентства кваліфікації, заступник міністра освіти і науки України в 2017-2019 рр., доктор технічних наук, професор, окресливши тему «Індивідуалізація освітніх програм та врахування потреб ринку праці»;
Тарас Фініков – Президент МБФ «Міжнародний фонд досліджень освітньої політики», заступник міністра освіти і науки України у 2009-2010 рр., професор Варшавського університету презентував тему «Інституційна акредитація: аналітичний огляд та рекомендації для України»;
Лариса Шаульська – голова ГЕР 05 «Соціальні і поведінкові науки» НАЗЯВО, доктор економічних наук, професор Київського національного університету ім. Тараса Шевченка виступила із темою «Дизайн нових освітніх продуктів: приклад міждисциплінарних освітніх програм».
Тарас Рак – член ГЕР 12 «Інформаційні технології» НАЗЯВО, доктор технічних наук, професор «IT СТЕП Університету», член освітнього комітету Львівського IT кластеру розповів присутнім про «Досвід реалізації дуальної форми здобуття вищої освіти на ринку освітніх послуг в галузі інформаційних технологій».
Після кожної із доповідей, слухачі мали змогу поспілкуватися зі спікерами.
Наступним етапом методичного тренінгу була паралельна робота у секціях. У її межах проведені консультативні сесії у форматі запитання-відповіді для гарантів ОП та НПП у таких галузевих експертних радах:
ГЕР 12 – координатор – Ірина Удовик (голова ГЕР 12 “Інформаційні технології” НАЗЯВО, кандидат технічних наук, декан факультету інформаційних технологій, професор Національного університету «Дніпровська політехніка»);
ГЕР 07.1 – Наталія Шалімова (голова ГЕР 07.1 “Управління та адміністрування” НАЗЯВО, доктор економічних наук, професор, декан економічного факультету Центральноукраїнського національного технічного університету);
ГЕР 24 – Мирослава Босовська (голова ГЕР 24 “Сфера обслуговування” НАЗЯВО, доктор економічних наук, професор, професор кафедри менеджменту готельно-ресторанного бізнесу Державного торговельно-економічного університету);
ГЕР 05 – Лариса Шаульська (голова ГЕР 05 “Соціальні і поведінкові науки” НАЗЯВО, доктор економічних наук, професор Київського національного університету ім. Тараса Шевченка).
«Оціночна та консультаційна функція процесу акредитації важливі для того, аби допомогти ЗВО визначити сильні сторони, підкреслити унікальність, посилити довіру до вищої освіти. Не буду приховувати, що обговорення, консультації – моя улюблена частина у цьому процесі, оскільки дозволяє знаходити точку перетину, спільний конструктивний, єдиний, часто компромісний погляд», - сказала Наталія Шалімова.
Завершальною частиною заходу став круглий стіл на тему «Нові та модернізовані освітні програми: перспективи та обмеження». Усі учасники долучалися до дискусії, висловлюючи власні міркування щодо тематики.
Відрадно, що проблематика вироблення нових та вдосконалення кращих практик побудови освітніх програм і акредитації, яка є надзвичайно актуальною, була всебічно обговорена під час тренінгу. Це вагомий крок до вдосконалення якості української освіти.