Ефективна комунікація в освітньому середовищі
Нещодавно відбулась лекція-тренінг «Ефективна комунікація в освітньому середовищі» для викладачів навчально-наукового інституту міжнародних відносин ім. Б. Д. Гаврилишина.
Спікер та психолог Вікторія Гевко провела інтерактивну сесію, присвячену вивченню механізмів, які впливають на наш вибір так званого «режиму спілкування». Під час заходу вона наочно продемонструвала, як часто ми несвідомо обираємо той чи інший стиль взаємодії з оточенням, і як ці вибори можуть бути як ефективними, так і неефективними. Основний акцент був зроблений на тому, як навчитися розпізнавати ці режими, оцінювати їх вплив на якість комунікації та свідомо перемикатися на більш ефективний формат спілкування. Це дозволяє створювати умови для продуктивного діалогу та досягати кращого взаєморозуміння.
Окремо спікер зупинилася на важливості використання таких інструментів, як транзакційний аналіз. Учасники – викладачі мали можливість за допомогою цього методу виявити власний стиль комунікації зі студентами. Вони досліджували, чи відповідає їхній підхід сучасним викликам у сфері освіти, чи сприяє він ефективному навчанню та взаємодії. Під час практичної частини викладачі аналізували власну поведінку через призму ключових концепцій транзакційного аналізу, таких як «Дорослий», «Батько» і «Дитина». Цей підхід допоміг їм краще зрозуміти, які елементи їхнього стилю працюють на побудову здорової комунікації, а які варто вдосконалити.
У результаті тренінгу учасники отримали цінні практичні поради щодо зміни комунікативного режиму, що дозволяє зробити спілкування більш усвідомленим, ефективним і гармонійним. Це стало кроком до підвищення їхньої професійної майстерності та створення комфортного освітнього середовища.