Методи організації освітнього процесу для здобувачів з особливими освітніми потребами
З метою якісного інклюзивного навчання здобувачів освіти з особливими освітніми потребами у закладі вищої освіти центр підтримки студентів ЗУНУ спільно з навчально-науковим центром соціально-психологічної підтримки та резильєнтності провели тренінг для завідувачів кафедр та голів циклових комісій ВСП «Фаховий коледж економіки, права та інформаційних технологій ЗУНУ» на тему «Методи організації освітнього процесу для здобувачів з особливими освітніми потребами».
Запрошена фахівець-консультант, психолог-тренер КУ «Інклюзивно-ресурсний центр № 1» Тернопільської міської ради Наталія Вишневська ознайомила учасників тренінгу з основними нормативно-правовими документами, якими керується заклад вищої освіти при організації інклюзивного навчання, а також розповіла про комплексну психолого-педагогічну оцінку, що можуть пройти студенти з особливими освітніми потребами в ІРЦ.
Під час тренінгу також було обговорено питання щодо адаптації навчальних програм, використання інтерактивних методів викладання та забезпечення підтримки студентів з особливими освітніми потребами. Директор ЦПС ЗУНУ Наталія Яблонська зауважила, що особливу увагу потрібно приділяти етичним аспектам взаємодії, а також використанню сучасних технологій для забезпечення рівного доступу до освіти.
На важливості формування інклюзивного освітнього середовища, яке сприяє не лише академічному, але й соціальному розвитку здобувачів освіти, наголосила директор ННЦ соціально-психологічної підтримки та резильєнтності Оксана Шандрук, а також поділилася власним досвідом роботи з такими студентами та висловила пропозиції щодо вдосконалення навчального процесу.
Доцент кафедри психології та соціальної роботи Тетяна Надвинична зазначила, що викладачам під час проведення занять також потрібно звертати увагу і на психологічний стан студентів, адже в умовах війни вони всі потребують підтримки та розуміння.
Захід став важливим кроком до створення інклюзивного навчального середовища, яке сприятиме розвитку рівних можливостей у вищій освіті.