Інформаційний центр Європейського Союзу

Служба EU Export Helpdesk стала популярною серед українських експортерів

За перші два тижні 2016 року українські експортери стали лідерами у користуванні онлайновою Службою підтримки експорту Євросоюзу (EU Export Helpdesk). Кількість українських візитерів становила близько 900. Для порівняння – за вказаний період сторінку служби відвідали лише близько 250 відвідувачів зі Сполучених Штатів.

Безперечно, це пов’язано із початком тимчасового застосування з 1 січня 2016 року положень Угоди про асоціацію з ЄС, якими створюється Глибока і всеосяжна Зона вільної торгівлі. З іншого боку, українські експортери могли користуватися з передбаченого нею зменшення чи скасування ввізних мит до ЄС ще з квітня 2014 року, відколи Євросоюз надав Україні автономні торговельні преференції. То чому ж такий різкий сплеск інтересу?


«Думаю, тут має місце більше психологічний фактор, – коментує міжнародний бізнес-консультант Олег Мірошниченко. Він є автором посібника для експортерів «Інтернаціоналізація бізнесу та вихід на ринки Європейського Союзу». – Для українських експортерів справді майже нічого не змінилося з 1 січня щодо мит на експорт в ЄС. Але вони відчувають, що увійшли в нову торговельну реальність. Адже режим автономних преференцій запроваджувався на певний обмежений час, а тепер це стає постійним. Так що з одного боку нічого в плані реальної економіки для експорту з України до ЄС не помінялося, але з іншого – підвищений інтерес до Служи підтримки експорту Євросоюзу логічний».


EU Export Helpdesk – основний онлайновий інструмент ЄС, покликаний допомагати експортерам з-поза меж Євросоюзу. На цьому сайті відвідувачі можуть дуже швидко знайти всю потрібну інформацію. Наприклад, про правила і положення, які застосовуються до продуктів, що експортуються з країн, які не входять до складу ЄС (зокрема, з України). Також про розмір мита та інші вимоги: екологічні, технічні, ринкові стандарти, маркування. Про можливі преференційні угоди та знижки, якими здатна скористатися експортована продукція, та на яких умовах це може відбутися. Крім цього, можна ознайомитися зі статистикою імпорту того чи іншого товару до Євросоюзу. Сайт на сьогодні доступний англійською, французькою, іспанською та португальською мовами.


Зокрема, про митні тарифи на експорт в ЄС того чи іншого товару та інші вимоги можна дізнатися у розділі My export. Для цього слід вести код товару, країну-імпортер (Україну) та країну ЄС, до якої буде спрямовано товар. Нижче наведений приклад стосується експорту до Польщі пальт, плащів, курток тощо.