Корисні рекомендації кураторам щодо коригування найбільш дезадаптаційних для студентів факторів
Високий рівень загального навантаження (навчання і побут)
- визначити, які саме об'єктивні та суб'єктивні причини її викликали: витрати значного часу на підготовку до занять, висока інтенсивність роботи, слабке здоров'я, недостатня працездатність, невідповідні творчі здібності чи уподобання, недостатня мотивація до навчання, погані стосунки в вузі чи з близькими, додаткова робота, сімейні турботи (маленька дитина та ін.)
Система практичних заходів з адаптації студентів університету
Важливим напрямом розробки педагогічних моделей адаптації є дослідження теоретичного і практичного досвіду роботи інституту кураторів – головної організаційно-виховної системи успішності процесу адаптації студентів до процесу навчання.
Враховуючи те, що успішність навчання та виховання студентів залежить від процесу та результату соціально-психологічної адаптації студентів на основі дослідження сучасних психологічних і педагогічних підходів до проблеми адаптації студентів, теоретично розробляється і практично реалізовується Система роботи куратора з адаптації студентів академічної групи в умовах діяльності ЗУНУ. Вона містить в собі відповідні складові (інформаційна складова, розробка і впровадження системи практичних заходів з адаптації студентів та моніторинг процесу і результату адаптації).