» » «Методи використання інтерактивних аудіовізуальних засобів аудиторного навчання»

«Методи використання інтерактивних аудіовізуальних засобів аудиторного навчання»

Дата: 16-12-2014, 14:58 | Автор: Відділ інформації та зв'язків з громадськістю

 П'ятнадцятого грудня 2014 року відбувся методичний семінар, організований кафедрою банківської справи на тему: «Методи використання інтерактивних аудіовізуальних засобів аудиторного навчання».

 

Із вступним словом виступила к.е.н., доцент Балянт Ганна Романівна, зазначивши актуальність тематики методичного семінару, адже вища школа України потребує реформування в контексті методології та методів викладання із використанням електронних комунікаційних систем, що протягом тривалого часу практикується  у міжнародній практиці.

 

Із доповіддю на тему: «Аудівізуальні засоби у навчальному процесі» виступила к.е.н., доцент Стубайло Тетяна Семенівна, вказавши на те, що на сьогодні світ візуально орієнтований, більшість інформації (90%) сприймається зором, що обумовлює необхідність використання аудіовізуальних засобів і в навчальному процесі. Така потреба зумовлена й необхідністю зацікавлення студентів у навчанні, чого можна досягти шляхом розширення форм занять за допомогою сучасних технологічних засобів. Крім того, доповідач охарактеризувала види аудіовізуальних засобів: візуальні засоби (відеограми); аудитивні засоби (фонограми); аудіовізуальні засоби (відеофонограми), відзначивши їх характерні риси та проаналізувавши особливості їх використання у освіті на сучасному етапі. Також доповідач зазначила, що застосування аудіовізуальних засобів навчання позитивно позначається на організації всього навчального процесу, чого не можливо досягти без використання інтерактивних методів проведення занять. Підсумовуючи, к.е.н., доцент Стубайло Тетяна Семенівна відзначила, що вища школа сьогодні потребує широкого застосування технічних засобів навчання, адже вони наділені великою інформативністю, достовірністю, дозволяють проникнути у глибину досліджуваних явищ і процесів, підвищуючи наочність навчання, сприяють інтенсифікації навчально-виховного процесу, підсилюють емоційність сприйняття навчального матеріалу.

 

К.е.н., старший викладач Стечишин Тетяна Богданівна продовжила розгляд тематики методичного семінару, виступивши із доповіддю «Методи використання інтерактивних аудіовізуальних засобів аудиторного навчання», у якій звернула увагу присутніх на психологічну основу інтерактивних методів навчання, що полягає у міжособистісній взаємодії у процесі спілкування і співпраці між студентами та викладачем. Також проаналізувала сильні сторони проведення інтерактивних занять та вказала на необхідність комплексного використання інтерактивних методів поряд із аудіовізуальними засобами навчання, за допомогою використання: демонстраційного комплексу «Комп’ютер – проекційний пристрій» під час вивчення нового матеріалу і закріплення пройденого; навчальних інформаційних системпри подачі і роз’ясненні матеріалу з метою кращого його сприйняття. Детально доповідач зупинилась й на досвіді провідних університетах світового класу, які активно використовують комплекси інтерактивних засобів у навчанні, виокремивши віртуальні світи, що дають можливість проведення онлайн-конференцій, онлайн-лекцій, семінарів і тренінгів створення мультиплеєрних освітніх ігор; просторові операційні середовища, що дозволяють проводити колективну роботу поєднуючи об’єкти реального та віртуальних світів. Підсумовуючи, к.е.н., старший викладач Стечишин Тетяна Богданівна зауважила, що інтерактивні методи із використання аудіовізуальних засобів сприяють інтенсифікації та оптимізації навчального процесу та дозволяють зробити навчання більш доступним і цікавим, моделювати різні соціальні ситуації, створювати умови для розвитку в студентів здатності будувати конструктивні стосунки в групі, визначати своє місце в ній, уникати конфліктів, шукати компроміси, прагнути до діалогу, формулювати власну думку, правильно її виражати, доводити свою точку зору, аргументувати і дискутувати; ефективно розвивати навички проектної діяльності, самостійної роботи, виконання творчих робіт.

 

Після заслуханих доповідей, викладачі кафедри банківської справи прийняли активну участь у розгляді дискусійних та проблемних питань щодо можливості вдосконалення навчального процесу за допомогою інтерактивних аудіовізуальних засобів аудиторного навчання.

 

Зокрема, к.е.н, доцент Балянт Ганна Романівна зауважила, що використання тематичних фільмів та презентацій можливе не лише при поданні нового матеріалу, а й для контролю й повторення набутих знань студентами. Водночас, проблемним питанням виступає матеріальне забезпечення аудиторій мультимедійними комплексами.

 

К.е.н., старший викладач Стечишин Тетяна Богданівна зазначила, що використання інтерактивних засобів дозволяє зробити заняття більш цікавим та змістовним, проте потребує більшої підготовки від викладача з метою чіткої організації заняття. Водночас, кредитно-модульна система не дозволяє враховувати активність та креативність студентів під час інтерактивного навчання, адже оцінюванняздійснюєтьсяна основі модульних робіт. Тому інтерактивні методи можна застосовувати лише на окремих заняттях.

 

Викладач Рудан Віталій Ярославович вказав на те, що заняття тривалістю понад годину при використанні аудіо- та відеолекцій, не дозволяє втримати увагу студента, навівши при цьому міжнародний досвід провідних університетів світу, де матеріали он-лайн навчання тривають 4-20 хв. та «розбиті» на відповідні файли, які завершуються проблемним запитанням до аудиторії, що дозволяє зберегти їх увагу.

 

К.е.н, доцент Малахова Олена Леонідівна відзначила проблему пасивності студентів, тому необхідно використовувати інтерактивні методи навчання відповідно до специфіки академічних груп. Також зазначила, що актуальним залишається питання мотивації до проведення такого роду занять як студентів, так і викладачів.

 

Підсумувала результати методичного семінару к.е.н., доцент Балянт Ганна Романівна, подякувавши доповідачам за ґрунтовні виступи та усім присутнім за змістовну і цікаву дискусію.